Something's Gotta Give, van regisseur Nancy Meyers (2003).
Harry Sanborn, gespeeld door Jack Nicholson, speelt een womanizer die zich niet wil binden. Hij neemt alleen jonge vrouwen mee; "hij reist graag licht". De jonge vrouwen vallen bij bosjes voor de volwassen man met een enorme levenservaring ( en een boel geld). Maar na een hartaanval en een ontmoeting met de moeder van zijn laatste vriendin, verandert zijn leven compleet.
Harry heeft het gemaakt en is 63 jaar. Hij is eigenaar van een aantal bedrijfjes, waaronder een bekend hiphop-label. Hij staat bekend als de eeuwige vrijgezel die alleen afspraakjes maakt met vrouwen onder de dertig. Zo ontmoet hij Marin, een leuke rol van Amanda Peet. De bedoeling is er een gezellig weekend van te maken met zijn twee in haar strandhuis, maar de zaken lopen even anders.
Marin's moeder, Erica, een goede rol van Diane Keaton, had ook een weekendje gepland in het strandhuis met een vriendin ( Francis McDormand). En zo gebeurt het dat op het ene moment Harry in de koelkast aan het kijken is of er iets te eten is, terwijl mams net binnenkomt. Er volgt een grote consternatie en mams heeft "911" al aan de telefoon. Na de uitleg van Harry en bijval van Marin sussen de gemoederen van mams.
Er wordt besloten om met zijn vieren in het huis te blijven, want "we zijn tenslotte volwassenen"! Harry en Marin trekken zich terug, maar Erica is er toch niet happy mee. Nu moet gezegd worden dat Erica een bekend schrijfster is, maar sociaal gezien geen enkel leven heeft. Als de geliefden plezier maken op een zwoel muziekje, wordt er ineens 'ma' geroepen. Harry is bezweken onder de goede bedoelingen van zijn vriendinnetje.
Erica is er als de kippen bij en probeert Harry weer bij te brengen. Dit lukt nog ook en in het ziekenhuis later krijgt ze te horen dat ze zijn leven heeft gered. Harry heeft een hartaanval gehad en moet het rustig aan doen. Hij mag in geen geval terug naar de stad, dus ligt het voor de hand dat hij in het strandhuis van Erica bijkomt. Natuurlijk wordt er voor verpleging gezorgd, maar die komt pas de volgende morgen. Dat houdt dus in dat ze negentien uur met elkaar zijn opgescheept, want Marin moet terug naar de stad voor een afspraak. Erica probeert wat aan haar nieuwe boek te werken, maar er is een bepaalde spanning aanwezig, want HIJ is er ook. Als dan om twee uur in de nacht het licht uitgaat bij Harry, maakt Erica zich ook klaar voor bed. Ze kleedt zich uit als ze poedeltje naakt is, staat Harry ineens in haar slaapkamer. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh, dat is schrikken!!!! Voor beiden dan. Harry doet zijn handen voor zijn ogen en Erica uiteraard haar handen voor bepaalde intieme lichaamsplekken. De toon is gezet!
De volgende morgen doen ze allebei hun uiterste best het er niet over te hebben, maar dat lukt natuurlijk niet. Erica verwerkt wat ze heeft meegemaakt in haar boek en ze voelt zich er goed bij. Harry raakt ook meer en meer onder de indruk van deze vrouw. Wanneer ze samen over het strand lopen, merk je dat er aantrekkingskracht is en tegelijkertijd stoten ze elkaar af. Het weer helpt een handje mee, want er breekt een enorm noodweer los. De sfeer van donkere lucht, regen en natte lichamen leidt ertoe dat dat Harry Erica verleidt. Ze gaat helemaal door het dak en ervaart het met volle teugen. Ook Harry ervaart een ander gevoel dan normaal en helemaal als hij na de vrijpartij ook bij haar in bed komt slapen, want dat heeft ie nog nooit bij een vrouw gedaan!
Als ze wakker worden realiseren zich dat ze meer dan vier uur geslapen hebben en ook dat is bij beiden nog nooit voorgekomen...
Mooie film van Nicholson en Keaton over bindingsangst en over volwassen worden. Ze zijn dan allebei wel op leeftijd maar hebben van het échte leven niets meegekregen. Harry denkt dat alle vrouwen wegwerpartikelen zijn en Erica denkt dat alle mannen klootzakken zijn. Ik heb me prima vermaakt en Nicholson is prima op dreef!