Updates

9 oktober 2018

Ik heb altijd even tijd nodig om de films van het filmfestival te verwerken. Maar de film 'Tampopo' wil ik jullie niet onthouden ! En ik heb nog een interessante film gezien. Is denk ik al uit de bioscoop, maar vast wel snel op dvd of Netflix te zien: Three billboards outside Ebbing Missouri. Een geweldige rol van
Frances McDormand, als moeder van een vermoorde dochter die een geweldige stunt uithaalt.

21 september  2018

Weer terug van Film by the Sea en maar gelijk een verslag van gemaakt. Van de week ook maar even Captain America: Civil War, bekeken. Die moet je echt eerst zien, wil je Infinity Wars van Avengers bekijken.

05 september 2018

Zo, het programma van Film by the Sea 2018 is bekend. Er staan weer hele interessante titels bij. Ingmar Bergman staat in de spotlight en ook wordt Sophia Loren in het zonnetje gezet om haar totale oeuvre.
Vorige week ben ik naar Ant Man and the Wasp geweest, in 3D. Eerder in het seizoen had ik Deadpool 2 bekeken, maar daarin was ik een beetje teleurgesteld. Bij Ant Man and the Wasp niet. Die overtrof mijn verwachtingen. Nu is het wel zo dat Marvel erg zijn best doet om mensen naar de bios te blijven trekken, want heb je bijvoorbeeld de laatste Avengers film niet gezien, dan mis je wat informatie. Het houdt allemaal verband met elkaar. En Marvel is van plan om meer leden van the Avengers in het zonnetje te zetten. We krijgen 'Black Widow' te zien bijvoorbeeld. DC moet dan natuurlijk meegaan. Dus dat kan interessant worden.

28 augustus 2018

Vandaag heb ik gewerkt aan de recensie van 'Red Sparrow'. Wederom een film met Jennifer Lawrence. Dit weekend heb ik 'Raw' bekeken, over twee jonge studentes dierengeneeskunde die in de gaten krijgen dat ze mensenvlees lekker vinden. Precies ! En ik heb een film gezien over een gezinnetje dat langzaam wordt verteerd door hun zoon; een psychopaat. Beetje in de lijn, van 'Bowling for Columbine', maar dan veel beter!

25 juli 2018

Ik heb vandaag gewerkt aan de recensie van 'Ghost in the Shell', de Hollywood-versie van de anime uit 1995, met Scarlett Johansson.

12 juli 2018

Leuke film gezien op You Tube: 'Going in Style'. Drie krasse knarren beroven een bank. Verder ben ik bezig met de recensie van 'Mother!'. Maar sommige films moet je gewoon nog eens bekijken. Daar gebeurt zoveel in dat het niet te bevatten is. Wordt vervolgd dus ! Recensie van 'Mother!' staat inmiddels online. Verder de film van Sven Taddicken 'Gleissendes Glück', online gezet. En 'Morvern Callar' beetje opgepoetst. Veel plezier !

28 juni 2018

Vorige week heb ik de film, 'Normandie Nue' bekeken. Erg mooie film over hoe de crisis een Frans dorpje raakt en wat voor ideeën er komen om er uit te geraken. Alweer een tijdje terug een film gezien over een bijzondere Franse familie, 'La Famille Bélier'. En tot slot twee films van het filmfestival van vorig jaar in Vlissingen. Een mooie actuele film over de spanningen tussen Noord en Zuid Korea van Kim Ki-duk, 'The Net',of 'Geumul', en de winnaar van de publieksprijs: 'Otez-moi d'un doute'.

17 april 2018

De recensies van 'Atomic Blonde', 'Train to Busan' en 'Wonder Woman' staat online. Verder heb ik dit weekend 'I, Tonya' en 'Black Panther' gezien. Allebei interessante films. Black Panther natuurlijk in de Marvel reeks. En het verhaal van Tonya Harding, omdat het op ware feiten is gebaseerd; soort van.

28 februari 2018

Ik heb eindelijk de recensie van 'Perfetti Sconosciuti' online gezet. Mooie film ! Verder van de week naar Man of Steel gekeken. Het begin van Superman, maar ook een koppeling naar volgende films: Batman vs Superman, Wonderwoman en Justice League.

23 februari 2018

Van de week had ik weer wat tijd om wat recensies te schrijven. Online staan: 'Die Göttliche Ordnung';
'Gone Girl' en  'Berlin Syndrome'. Ik heb weer flink wat films bekeken. Zodra ik de tijd heb, zet ik de recensies online. Veel leesplezier met de bovenstaande !

29 december 2017

Ook deze film: "Demain tout commence", heb ik dit jaar gezien en is me goed bijgebleven!

28 december 2017

Tja, zo gaat dat bij mij. Zo schud ik er een aantal uit mijn mouwen en dan weer blijft het maanden stil. Maar vandaag heb ik nummer 499 online gezet en de magische 500 bereikt ! Best wel een prestatie ! Voor nummer 499 heb ik een prachtige film gekozen van Danny Boyle: "Slumdog Millionaire". En de 500e recensie heb ik gemaakt van de film : "The Handmaiden". Een juweeltje van Park Chan-Wook. Er zitten er nog meer aan te komen, want zo heb ik bijvoorbeeld, de nieuwste Blade Runner gezien. Ik heb de films van het Film by the Sea nog niet verwerkt. En tussendoor ook aardige films gezien die ik de moeite waard vind om iets over te schrijven. Een Italiaanse film over een blinde vrouw: Il colore nacosto delle cose. En de nieuwste film van Silvio Soldini. Hij van "Pane e Tulepani". Ook nog, Black Swan. En ik was behoorlijk onder de indruk van Perfetto Sconoscuti. En van The Girl on the Train. Dus er komt nog een en ander !

10 oktober 2017

Zo, het verslag van Film by the Sea 2017, staat online !

5 oktober 2017

Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen van het Film by the Sea Festival. Verslag volgt snel. Weer ontzettend mooie films gezien. En ook nog een die zelfs nog niet in het eigen land is vertoond. Stay Tuned!

20 augustus 2017

Zo, ik ben in vorm. Dus maar een aantal recensies geschreven. Een paar van oudere films en een nieuwe:
'Dokter Pulder zaait Papavers', van Bert Haanstra; 'Sitcom', van Francois Ozon; De nieuwste van Ozon, 'L'Amant Double' en 'Blue Jasmine' van Woody Allen.

09 augustus 2017

Zo, het is echt weer om niet naar buiten te gaan en ik heb alweer aardig wat films bekeken. Dus tijd voor een update. Als scifi-fan moest ik natuurlijk de laatste 'Alien' film gaan bekijken. Maar datzelfde gold voor de laatste film uit de X-Men serie, Logan. Tja, en als je dan weer wilt weten waar het eigenlijk over ging, ben je zo weer een film of 10 verder. In de bios heb ik verder nog 'The Handmaiden' bekeken. Hele mooie film van de regisseur van 'Old Boy'. In 3D heb ik Wonderwoman bekeken. Geen topfilm, maar in 3D is het gaaf om te zien. Dit weekend heb ik 'Gloria' nog eens bekeken en maar gelijk een recensie gemaakt. Dit geldt ook voor 'Original Bliss', of Gleissendes Glück, en 'The Lobster'

25 april 2017

Vandaag de film 'Drei' erop gezet. Mooie film van Tom Tykwer over een driehoeksverhouding.

24 april 2017

Zo, het is weer een tijdje geleden. Maar dit is vooral een hobbysite en soms heb ik er tijd voor en soms weer niet. Zo gaat dat. Ik heb al een tijdje de recensie van 'Elle' in mijn hoofd zitten. Hele intrigerende film van
Paul Verhoeven. Dan heb ik ook een van de beste films van 2016 online gezet. De recensie dan: 'Deadpool'.

24 november 2016

Zo, ik ben weer bijgekomen van het geweld van Vlissingen. Heb aardig wat recensies klaarliggen en ik hoop eind van het jaar de 500e te maken. Nu in ieder geval nummers 483 t/m 488 online. Allemaal mooie films:  'The World's Fastest Indian',  'A Bigger Splash',  'I, Daniel Blake', 'I Nostri Ragazzi', 'Mal de Pierres', The Keeper of Lost Causes'.

19 september 2016

Vanmorgen terug gekomen van bezoek aan Film by the Sea. Er waren meer bezoekers, prachtig weer en ik heb weer hele mooie films gezien. Waaronder de nieuwste van Stephen Frears, van Sven Taddicken en die van Ken Loach. Deze keer een hele goede keuze gemaakt, want 6 films uit de top 10 heb ik bekeken. Kijk hier even naar mijn verslag van dit jaar.

5 augustus 2016

In samenwerking met Lumière heeft Filmrecensiepagina een prijsvraag gemaakt. Klik gauw op deze link.

3 augustus 2016

De recensie van 'Monsieur Chocolat', 'Een man die Ove heet' en 'Kollektivet' staan er op !

22 juli 2016

Zo, is weer een tijdje geleden, maar zo gaat dat soms. Ik heb wel flink wat films bekeken en ga proberen er hier wat van te vinden. Afgelopen weekend was ik in Springhaver. Daar ging het lang verwachte vervolg van 'As it is in Heaven' in première. Voorafgegaan door 'As it is in Heaven'. Wel met pauze er tussen en heerlijke kaneelbroodjes. Van 'Heaven on Earth' heb ik net een recensie gemaakt, dus die staat al online. Verder heb ik 'Een man die Ove heet' gezien, en een interessante film over een aantal mensen die een woongroep starten, 'Kollektivet'. Het eerste en tweede deel van 'Now You See Me'. Er was veel te doen over de film 'A Bigger Splash', dus die heb ik uiteraard ook bekeken en gelijk maar even het origineel 'La Piscine'. Overal staat dat de film losjes is gebaseerd op deze Franse film met Alain Delon en Romy Schneider, maar ik vond de film erg veel gelijkenis vertonen.

09 maart 2016

Heb poosje terug de film van Philippe Claudel bekeken: 'Tous les Soleils'.

02 maart 2016

Gisteren naar de nieuwe van de Coen brothers geweest: 'Hail, Caesar!' Erg goede en vermakelijke film. De recensie van 'Gran Torino' zat nog in mijn koker.

23 februari 2016

Zo is weer een tijdje geleden, maar zo gaat dat soms. Heb weer leuke films gezien en ben bezig met wat recensies. Komt goed. Allereerst heb ik afgelopen weekend 'Vochtige Streken' bekeken. Een interessante film die voor behoorlijk wat ophef heeft gezorgd in Duitsland. Verder heb ik nog eens naar 'After Life' gekeken. Heel mooi ! Dan heb ik ook nog 'The Lobster' bekeken, en de nieuwste Star Wars gezien.

10 november 2015

De recensies van 'Que horas ela volta', 'Our Little Sister' en 'Whiplash' staan er op. En ik ben naar 'Spectre' geweest. Voor mij de beste Bond met Daniel Craig.

20 oktober 2015

Ik heb de recensies van: Je suis mort mais j'ai des amis, online gezet.

21 september 2015

Vanmiddag teruggekomen uit Vlissingen, waar ik bij Film by the Sea, weer een aantal prachtige films heb gezien. Zie hier een kort verslag.

13 september 2015

Gisteravond en vrijdagavond weer twee juweeltjes gezien: 'Mud' en 'Only Lovers Left Alive'. Het zou zo maar kunnen dat nummer 470, er aan komt !

6 september 2015

Gisteravond bij onze Zuiderburen een hele mooie film gezien over rouwverwerking bij kinderen, en de thematiek rondom fysiek contact van leerkrachten bij leerlingen. 'Monsieur Lazhare', gaat ook over een Algerijnse vluchteling die in Canada probeert zijn leven opnieuw te beginnen na een verschrikkelijk verlies. Heel mooi vormgegeven. Vrijdagavond had ik bijna een privévoorstelling bij de film naar de gelijknamige serie uit de jaren 60: 'The Man from U.N.C.L.E.' Een verademing na alle snelle actiefilms die de laatste tijd uitkomen.

31 augustus 2015

Gisteravond eindelijk dan: La Vie d'Adèle gezien. Een mooi verhaal over een ontdekkingsreis van een meisje in zichzelf. Verder ook : Les Femmes du 6e Etage bekeken. Ontzettend leuke film over een belegger die er voor kiest zijn saaie leven in te ruilen voor een levendig en passievol leven.

24 augustus 2015

Gisteravond naar 'Amy' geweest. Een enorm indrukwekkend portret van een jazz zangeres die bezweken is onder de publiciteitsdruk. Heel mooi !

11 augustus 2015

De prijsvraag van Lumiere staat online. Deze keer over de film "De Fazantenmoordenaars". Verder weer mooie films gezien waaronder 'The Imitation Game', met een geweldig verhaal en rol  van Benedict Cumberbatch. Doet een beetje denken aan het verhaal van 'A beautiful Mind', maar is toch anders. Verder heb  ik de film 'Doubt' gezien. Met een mooie rol van Philip Seymour Hoffman. Ook nog 'Life of Crime',  'Gooise Vrouwen 2', 'Crash', 'The Duke of Burgundy'. Ik hoor jullie denken: waar blijven de recensies? Maar je moet nu eenmaal prioriteiten stellen in het leven.

8 juni 2015: Ik ben een beetje achter, zie ik. Maar ik heb toch aardig wat goede films bekeken. Zoals daar zijn: 'The Avengers - Age of Ultron 3D', 'Ex Machina', 'The Keeper of Lost Causes', 'Boyhood'. In het vliegtuig naar en van de zon heb ik 'Night at The Museum -  Secret of the Tomb' bekeken. De laatste film met Robin Williams in de rol van Theodore Roosevelt. Keanu Reeves in eenmansactiefilm: 'John Wick'. De nieuwe film van de makers van 'Intouchables': 'Samba'. Ook steengoed en heerlijk om te zien. En tot slot een film waar lang over wordt nagesproken : 'Nymphomaniac'. Mooie aangrijpende film met expliciete scènes. Van Trier schuwt ook hier de kritieken niet. De recensies volgen binnenkort.

4 maart 2015: Recensie van 'SM Rechter' staat online !

03 maart 2015: Net naar '3 Coeurs' geweest en gelijk maar recensie gemaakt !

02 maart 2015: Zo, ik heb de recensie van 'Fifty Shades of Grey' gelijk maar gemaakt.

25 februari 2015: De recensies van 'Aanmodderfakker' en 'De Marathon' staan er op.

23 februari 2015: Wie dacht dat de Oscaruitreiking hetzelfde resultaat zou hebben als de afgelopen BAFTA's, kwam bedrogen uit. Het begeerde beeldje voor Beste Film ging naar 'Birdman' en niet naar 'Boyhood', iets wat velen hadden verwacht. Toch kreeg Patricia Arquette een Oscar voor Beste Vrouwelijke Bijrol in 'Boyhood'. Helaas is 'onze' animatiefilm ook niet in de prijzen gevallen. Maar volgens mij komt dat wel goed :)

21 februari 2015: Timbuktu grote winnaar in Frankrijk. Maar liefst 7 Césars sleepte de film in de wacht !
Prijsvraag van 'Turist' online !

20 februari 2015: Van de week naar Michiel de Ruyter geweest. Met een goede prestatie van Sanne Langelaar als Mevrouw de Ruyter. Dit zou zomaar eens een Gouden Kalf nominatie kunnen worden ! Interessante filmspektakel van twee en half uur, maar verveelt geen minuut. In samenwerking met Lumiere Benelux heb ik een prijsvraag gemaakt voor de film 'Turist'. Bekijk de trailer hier.

4 februari 2015: Gisteravond de laatste film van Francois Ozon bekeken: 'Une Nouvelle Amie'. Interessante film over rouwverwerking. Vorige week eindelijk dan Whiplash bekeken. Zeer zeker een van de betere films van afgelopen jaar. Ik heb ook de film 'De Marathon' nog eens bekeken en dat is toch wel een hele mooie film. Afgelopen weekend op tv op de Belg, een mooie Franse film, over een jonge vrouw die sexlessen gaat nemen: 'A coup sur'. (met de acteur die Serge Gainsbourg vertolkt in de film: 'Gainsbourg "Vie Héroique'). Heel actueel met over 10 dagen de première van 'The 50 Shades of Grey'. En ik had nog een oudje opgenomen met Melanie Griffith en Jeff Daniels: 'Something Wild'. Geïnspireerd door de laatste van Ozon, heb ik 'Jeune et Jolie' er ook maar op gezet !

17 december 2014: Beetje druk geweest de afgelopen tijd. Dit is voor mij dan ook nog steeds een hobby. Ik heb wel een top 5 van beste films gemaakt. Kan zijn dat der recensies er nog niet op staan, maar ik heb die films wel gezien. Op nummer 1, staat voor mij toch wel 'Under the Skin', deze film steekt met kop en schouders boven alles uit wat ik heb bekeken. Een paar weken geleden heb ik 'Gone Girl' gezien, en daar was ik ook heel erg van onder de indruk. Op 2. voor mij dus: Gone Girl. Op 3. 'The Grand Budapest Hotel'. Op 4. 'Her' en op 5. 'Lucy'. Rest mij iedereen fijne feestdagen toe te wensen en tot in 2014; het jaar waar de nieuwste James Bond in première zou gaan. Ik laat me verrassen !

14 oktober 2014: De recensies van 'Hector and the Search for Happiness' en van 'Under the Skin' staan er op ! Goh, ik ben op dreef !:-)

13 oktober 2014: De recensie van 'Pride' staat er op en de prijsvraag rondom deze film is van start gegaan.

11 oktober 2014: Recensies van 'De Rouille et d'Os'  en van 'De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween' staan online.

22 september 2014: Net terug van Film by the Sea 2014. Weer een aantal geweldig goede films gezien ! Mijn persoonlijke tips: 'The Hour of the Lynx', met Lund en Meyer uit 'The Killing' in een prachtige film. Maar ook de verrassingsfilm was zeer de moeite waard: 'Pride', de Gays en Lesbians die het opnemen voor de stakende mijnwerkers in een dorpje in Wales. Of 'The 100 foot journey', of was het 1000 foot? Enfin, mooie film over een Indiase familie die strandt in een klein gat in Frankrijk en een restaurant opent. Ik vond Boyhood een beetje te lang duren en tegenvallen. Goede rol van Patricia Arquette ! De zoektocht van Hector 'Kuifje' naar zichzelf.  De winnaars heb ik niet gezien. Er waren meer dan 80 films te zien, dus .... You can't see them all ! Een film om nog eens over na te praten was de science fiction film van Jonathan Glazer: Under The Skin, met Scarlett Johansson. Een echte mindblower, met geweldige sound en vision !

12 augustus 2014: Ik hoorde vanmorgen op de radio dat Robin Williams is overleden. Op 63 jarige leeftijd. Heel erg jammer ! We zijn een groot komiek en acteur kwijt! Pas nog gezien in een film met John Travolta.

11 augustus 2014: Vorige week naar de nieuwste film van de gebroeders Dardenne geweest: Deux Jours, Une Nuit. En gisteren een hele mooie Zweedse film gezien: Hotell.

juli 2014: Vanmorgen een recensie geschreven van een ontzettend mooie film die ik gisteren nog eens bekeken heb: Le Huitième Jour.

25 juli 2014: Wegens persoonlijke omstandigheden even geen updates, maar ik werd vanmorgen vroeg wakker en had er een in mijn hoofd die even moest doen: In a Better World, van Susanne Bier. Een film die met zijn emoties en vooral het worstelen er van lijkt op wat er nu aan de hand is in Nederland en de wereld.

17 april 2014: Vanwege de end of life van Windows XP, moest ik zelf ook mijn pc upgraden naar een ander besturingssysteem. En dat houdt in back-ups maken en ook checken of je alle wachtwoorden nog hebt. Vandaag ben ik over naar een andere hoster dus mooi tijd om de site weer eens te onderhouden. De recensie die ik jullie niet wil onthouden is van : Her

26 februari 2014: Ik heb afgelopen weekend : The Monuments Men, gezien. En zojuist de recensie van het indrukwekkende 'The Broken Circle Breakdown' gemaakt.

17 januari 2014: Elle s'en va staat er op ! The Bridge 2 bekeken en het kan zo maar weer een vervolg opleveren. Meer zeg ik niet !

30 december 2013: Soms moet je in een soort flow zitten om lekker te schrijven en laat dit nu net vandaag zijn. Dus ik heb er maar weer een paar uit gerammeld: 'Reprise', 'The Lunchbox', 'Hallam Foe' en 'Headhunters'. Van alles wat eigenlijk. Reprise is een Noorse film over jonge schrijvers in de dop. The Lunchbox brengt ons naar India naar de wonderlijke wereld van de lunchboxes die bezorgd worden. En Hallam Foe is een film over een Schotse puber die het verdriet van het verlies van zijn moeder op zijn eigen manier verwerkt. Headhunters is een verfilming van een boek van Jo Nesbo en gaat over kunstroof en opsporingsmethoden.

29 december 2013: Natuurlijk heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch maar wat recensies online te zetten. Ik ben begonnen met  'The Family', met Robert DeNiro en Michelle Pfeiffer. Om in actiestijl te blijven heb ik 'Killer Elite' gemaakt, met Jason Statham en Clive Owen. En dan komt zo aan het eind van het jaar weer de vraag om de hoek kijken, welke film het meeste indruk heeft gemaakt. Ik ga er even over nadenken.

27 december 2013: Het was weer een mooi jaar qua films dit jaar. Uiteraard heb ik meer films gezien dan dat er hier staan, maar het is ook onmogelijk om voor alle films een recensie te maken. Een film die nu nog in de bioscoop draait vond ik ook goed en daar wil me nog wel aan wagen: 'Elle s'en va', met Catherine Deneuve. Verder heb ik 'Het Diner' gezien en de film van Alex van Warmerdam uiteraard: 'Borgman'. Momenteel ben ik bezig met The Bridge seizoen 2; dit zit ook weer heel erg goed in elkaar.

13 oktober 2013: Vanmiddag gewerkt aan het verslag van Film by the Sea 2013, met ontzettend goede films die momenteel in de bioscoop draaien. Gisteren ook een leuke film gezien: Wild Target, waarin een conventionele huurmoordenaar van de leg raakt als zijn target een behoorlijk wilde blijkt te zijn. Uiteraard speelt het toeval ook mee. Leuk rol van Emily Blunt.

08 september 2013: Ik ben van de week naar 'We're the Millers' geweest, een leuke zomerfilm met o.a. Jennifer Aniston. Gisteravond heb ik de nieuwste film bekeken van Woody Allen: Blue Jasmine. En ik heb ook 'Horrible Bosses' gezien op dvd. Een paar weken terug een ontzettend mooie film gezien over een gepensioneerde vrouw die een affaire krijgt met haar computerdocent in het buurtcentrum, met Fanny Ardant: 'Les Beaux Jours'

15 augustus 2013: Er staan er weer drie op. Alle drie juweeltjes van films ! Broken, Jagten en Night Train to Lisbon. Enjoy !

3 juli 2013: Ik heb vanmiddag het stukje geschreven over Film by the Sea 2012, en ik ben naar Star Trek : Into Darkness, geweest. Goede film, maar ik ga eerst de film uit 2009 nog eens bekijken, want dit is een vervolg op die film.

11 april 2013: Company Orheim staat online. Een sterke Noorse film over loyaliteit en alcoholverslaving.

8 april 2013: Alweer een hele zwik mooie films bekeken. Uiteraard de grote Oscar winnaar: Argo. Maar ook de nieuwe James Bond: Skyfall, die ik zeker beter vond dan die hiervoor. Aan recensies schort het een beetje, maar ik heb er toch drie weten uit te persen: Skyfall, No et Moi en The Angel's Share. Deze laatste een van de betere films op het laatste Film by the Sea Festival.

2 februari 2013: Wat gaat de tijd snel, mensen ! Er komen zoveel mooie films uit dat het onmogelijk is om dat bij te houden. Ik wil jullie in ieder geval de mooiste film van vorig jaar : Intouchables, niet onthouden. Ook heb ik Detachment en Love is all you need besproken.

18 oktober 2012: Beste filmfans, ik hoorde vanmiddag op het nieuws dat Sylvia Kristel niet meer onder ons is. Ze heeft het gevecht met kanker verloren. Heel erg jammer. Ze is net op 28 september, 60 jaar geworden. Sylvia: dank je wel voor al je mooie films en kunst en vooral je warme persoonlijkheid ! Voor geïnteresseerden een referentie naar mijn interview met Sylvia in 2005.

1 augustus 2012: Ik zag dat ik de vorige keer ben vergeten de films hier te vermelden. Daar komen ze dan. Recensies van: 'Tous Ensemble', 'Carnage' en 'Doodslag'. Natuurlijk heb ik 'The Avengers 2012' bekeken en recentelijk ben ik naar "Intouchables" geweest. Een hele mooie Franse film die nu al records heeft gebroken. En ik ben het met de Fransen eens: het is een hele mooie film ! Momenteel zit ik in de Deense hitserie: Borgen.

6 april 2012: Ik ben deze afgelopen weken druk geweest met het bekijken van de Scandinavische Thriller Series: The Killing en The Bridge. En The Killing, seizoen 1 betreft zo'n 20 uur en The Bridge ook zoiets. Het tweede seizoen van The Killing is maar 10 episodes, maar even zo, dan wel spannender. En nu is het wachten op seizoen 3. Uiteraard heb ik ook nog wel andere films bekeken, maar moet zeggen dat ik wel in Scandinavië ben gebleven. Zo heb ik het origineel van 'Vet Hard' : Old Men in New Cars, bekeken en eerlijk is eerlijk...het Deense origineel is beter.  Beetje vreemd, maar deze film is het vervolg op een eerdere film: In China they eat Dogs. Daar maken we al kennis met de hoofdrolspelers. Verder een mooie en ontroerende film gezien van Susanne Bier: In a Better World. Over mooi gesproken. Ik had me vergist in een titel. Kan gebeuren natuurlijk. Dus in plaats van 'Ma Mère' heb ik 'The Mother' gezien. Deze laatste is zeer zeker de moeite waard.

26 februari 2012: Vanmiddag de recensies van: It's a Free World..., Friends with Benefits en Restless er op gezet. Ik heb ook een film van Ingmar Bergman bekeken in het teken van de cursus die ik volg, maar die recensie komt nog.

12 februari 2012: De recensie van 'Ape' staat er op en nog een leuke die ik ook in Vlissingen heb gezien: 'Les Emotifs Anonymes'.

09 februari 2012: Eindelijk de recensie van Film by the Sea 2011 gemaakt. Verder gekeken naar 'Ape', een psychedelische thriller uit Zweden. En nog veel meer, maar dat komt ! Stay tuned !

Veel plezier !